Karjera

Karjeras izglītībā izmantojamie metodiskie materiāli: www.niid.lvwww.karjerasmateriali.lvwww.profesijupasaule.lvwww.parprof.lvwww.prakse.lvwww.viaa.gov.lv 

2022./2023. mācību gads

Afisa 2 nov min

Nakts pargajiens

Infografika karjera 1

Karjera pateiciba

Karjeras stundas 2022

Mikeldienas tirdzins

2021./2022. mācību gads

 Karjeras stundas 2021

2020./2021. mācību gads 

Karjera jauniesi

Karjera vecaki

 Interesantā profesiju pasaule

Dari to, ko tu mīli, un mīli to, ko tu dari, – un tev nekad mūžā vairs nebūs jāstrādā. (Jūda Halevi)

Šo vārdu patiesumu mēs dzirdējām ne vienu vien reizi Karjeras nedēļas ietvaros 13. un 15. oktobrī tiekoties ar Trikātas pagasta uzņēmējiem, zemniekiem un iestāžu vadītājiem.

Patiesība ir vienkārša – ja tu iemīli darbu, kuru tu dari, tad ir prieks strādāt un darbs nešķiet tik grūts. Katram no satiktajiem darba darītājiem ir atšķirīgs amats, nodarbošanās, viens ir pašnodarbinātais, cits vada darbinieku komandu, cits strādā algotu valsts darbu.

13. oktobrī 7. un 8. klases skolēni devās uz Plāņu pagasta zemnieku saimniecību “Jaunstrūkas”, kur tās īpašnieks Valdis Circenis iepazīstināja ar saimniecības darbību. Skolēni uzzināja, ka saimniecības galvenā nodarbošanās ir graudaugu audzēšana. Skolēni atzina, ka viņiem grūti atšķirt auzu, kviešu, rudzu, miežu graudus, savukārt zirņus, pupas un rapšu sēklu jau atpazīt bija vieglāk. Graudus varēja arī pagaršot. Laipnā un simpātiskā lietvede aicināja skolēnus ar īpašu aparātu veikt graudu un sēklu analīzi. Viņa paskaidroja, ka šādi tiek pārbaudīta katra novāktās ražas krava. Graudi pēc tam nonākot kaltē. Lieli un apjomīgi ir graudu kaltēšanas torņi. Šo pakalpojumu izmanto arī citi zemnieki. Zēni varēja aplūkot saimniecības tehniku – traktorus. Valdis Circenis stāstīja, ka viņa saimniecībās “Jaunstrūkas” un “Irbītes” praksē strādā arī Smiltenes tehnikuma audzēkņi un, ja ir vēlme, vasarā var strādāt arī apkārtnes jaunieši.

5. klases skolēni karjeras nodarbībā apmeklēja Trikātas pagasta šokolādes izstrādājumu ražotni “R Chocolate”. Uzņēmuma vadītāja Raisa pastāstīja par šokolādes produkcijas gatavošanu un parādīja iekārtas, kuras tiek izmantotas ražošanas procesā. Skolēni apskatīja darba telpas, bet ar īpašu interesi aplūkoja dažādās šokolādes figūriņas un saražoto produkciju firmas veikaliņā, kur tās ir vislētākās. Skolēni atzina, ka karstajā vasaras periodā labprāt ēd gardo saldējumu un noskaidroja, ka to var nopirkt tikai šajā veikalā.

Vadītāja pastāstīja, ka pieprasījums pēc šokolādes izstrādājumiem ir liels visā Latvijā. Tas ir iecienīts arī rīdzinieku vidū. Produkcijai nonākot Rīgas lielajos veikalu tīklos, to bieži iegādājas ekskursanti no ārzemēm. Skolēniem bija iespēja aplūkot arī jaunās darba telpas, kas nepieciešamas, lai ražošanu varētu paplašināt.

Skolēnus visvairāk iepriecināja tas, ka varēja nogaršot dažādus šokolādes našķus un tēju. Vadītāja ļoti interesanti pastāstīja par savām skolas gaitām un arī par to, kāpēc izvēlējusies uzsākt savu biznesu ar šokolādes ražošanu. Raisa atzīst, ka savos darbiniekos ļoti augstu vērtē atbildību, radošumu un vēlmi apgūt dažādas prasmes.  Esam priecīgi, ka uz šo uzņēmumu bieži brauc ekskursanti, kuriem ir iespēja iepazīties ne tikai ar šokolādes ražotni, bet arī ar mūsu pagastu.

Savukārt, 6. klases skolēniem karjeras stunda notika Drēbnīcā. Šuvēja Dzintra skolēniem pastāstīja kur var apgūt šuvēja profesiju. Skolēniem interesēja cik ilgi jāmācās, lai kļūtu par šuvēju un kādi mācību priekšmeti jāmācās padziļināti. Visiem skolēniem bija iespēja praktiski darboties ar gludekli un dažādām šujmašīnām. Katrs skolēns uz drānas gabaliņa mēģināja izšūt sava vārda burtu. Karjeras nodarbība noritēja interesanti, lietderīgi, skolēni ar redzēto un dzirdēto bija apmierināti.

15. oktobrī 2. klases skolēni un audzinātāja devās uz zemnieku saimniecību “Jaunupītes”, kur smaidīgā trenere Madara un viņas mamma Marita izrādīja savu saimniecību – zirgus, trušus, vistas, gaiļus, pīles un cienāja ar karstu liepziedu tēju. Bērniem ļoti patika barot zirgus, glaudīt trušus, vistas un gaiļus. Lielu apbrīnu izpelnījās skaistās pīles zaļā krāsā. Bērni ar lielu prieku kāpelēja pa salmiem un meklēja olas – Vita atrada trīs. Secinājām, ka saimniecība ir ļoti draudzīga bērniem, tāpēc pieteicāmies vēlreiz aizbraukt ciemos.

Karjeras nedēļas ietvaros 1. un 3. klases skolēni kopā ar audzinātājām apmeklēja Trikātas pagasta bibliotēku, kur visus laipni sagaidīja tās vadītāja Inga Janīte. Vadītāja pastāstīja par bibliotekāra profesiju, kur  to apgūst un kāpēc izvēlējās šo profesiju. Bibliotekāre bērnus iepazīstināja ar bibliotēkas noteikumiem, grāmatu fondu, lasītavu. Bibliotekāre Inga pastāstīja kādi periodiskie izdevumi bibliotēkā ir atrodami gan bērniem, gan pieaugušajiem un kādus vēl papildu pakalpojumus šeit var saņemt. Skolēni arī uzzināja, kā kļūt par lasītāju. Pirmklasniekiem pirmajā reizē bibliotēkā jāierodas kopā ar vienu no vecākiem. Bibliotekāre atzina, ka Trikātas skolas skolēni vairs neapmeklē bibliotēku tik bieži kā agrāk. To ietekmē fakts, ka pie skolas klāt piebrauc satiksmes autobuss, līdz ar to bērniem vairs nav vajadzība doties uz Trikātas centru pavadīt laiku bibliotēkā līdz autobusa pienākšanai.

Bērnu apkalpošanas nodaļā skolēniem patika vislabāk. Tajā grāmatas sakārtotas pa vecuma un klašu grupām. Tur viņi apskatīja gan lielāko grāmatu, gan garāko grāmatu, gan arī vismazākās bibliotēkas grāmatiņas. Lielu interesi radīja muzikālās grāmatiņas, arī grāmatu sērija par Hariju Poteru. Kāds atpazina jau mājās esošu grāmatu, cits ērti iesēdies pufā, jau uzsāka lasīt grāmatu. Kur nu vēl galda spēles! Tām gan pietrūka laika. Redzot daudz dažādu krāsainu un interesantu grāmatu, skolēni apņēmās apgūt raitu lasīšanu un kļūt par patstāvīgu bibliotēkas lasītāju.

Apciemojuma noslēgumā  bibliotekāre katram skolēnam uzdāvināja piezīmju blociņu un pildspalvu, kā arī aicināja skolēnus biežāk izmantot bibliotēkas pakalpojumus.

Radoša un aktīva izvērtās 4. klases skolēnu nodarbība Trikātas kultūras nama Aušanas darbnīcā. Skolēni varēja iepazīties ar senākiem aušanas piederumiem stellēm, tītavām, atspolēm, kuras aušanai izmanto arī šodien. Darbnīcas vadītāja Zane rādīja stellēs austos paraudziņus un pastāstīja, ka darbnīcā esošajās stellēs auž dažādus audumus – jostas, tautisko svārku audumu, linu dvieļus gan no rupjāka, gan smalkāka diega, segas un lupatu deķus (paklājus). Zane aicināja skolēnus izmēģināt aust lupatu deķi, kas skolēniem ļoti patika. Skolēni bija tik ļoti ieinteresēti izmēģināt aušanas prasmes, ka katram atļāva aust divas reizes. Viņiem bija iespēja izmēģināt arī aust gobelēnu. Prieks par zinātkāriem skolēniem un viņu vēlmi darboties!

Līga Nature SPA kosmētikas ražotnes apmeklējums 9. klases skolēniem un audzinātājai bija ļoti interesants un izzinošs. Skolēniem bija iespēja katram uzklāt sejas masku un sajaukt pašiem savu sejas krēmu, izvēloties trīs ēteriskās eļļas. Īpašniece Līga pamācīja kā pareizi lietot kosmētikas produktus. Pastāstīja kā pakāpeniski izveidojusi savu uzņēmumu, kā attīstījusies dabīgo krēmu ražošana un kādas zināšanas un prasmes nepieciešamas viņas ikdienas darbā. Uzsvēra, ka jau pamatskolā ir svarīgi apgūt valodas, aprēķināt preces izmaksas, jo visu nopelnīto naudu nevar iztērēt uzreiz, mācīties veidot mājaslapu. Karjeras stunda ražotnē bija ļoti interesanta un noderīga.

Karjeras nedēļas laikā skolēni iepazina daudzveidīgo profesiju pasauli. Paldies visiem par iespēju ielūkoties savā ikdienas darbā! Paldies par uzņemšanu, vērtīgajiem padomiem un interesantajiem stāstiem!

Karjeras nedēļas atziņas apkopoja Trikātas pamatskolas direktores vietniece Inga Boškina

Karjeras nedela

Karjera

Karjeras izglītība ir plānots pasākumu, kursu un programmu nodrošinājums izglītības iestādēs, lai palīdzētu izglītojamajiem attīstīt prasmes savu interešu, spēju un iespēju samērošanā, savu karjeras mērķu izvirzīšanā, karjeras vadīšanā; sniegtu zināšanas un izpratni par darba pasauli, tās saikni ar izglītību, par karjeras plānošanu un tālākizglītības iespējām, kā arī nodrošinātu efektīvu dalību darba dzīvē.

Izvēloties savas profesionālās karjeras virzienu un profesiju, jāņem vērā trīs būtiski nosacījumi:

• lai profesija būtu interesanta un saistoša,

• lai profesija atbilstu spējām,

• lai varētu atrast darbu šajā profesijā.

Plānojot savu personīgo dzīvi, veidojot profesionālo karjeru un izvēloties profesiju, ir svarīgi saprast - ko pats cilvēks GRIBVAR un ko VAJAG sabiedrībai.

Karjeras izglītības mērķis skolā ir sekmēt skolēnos izpratni par izglītības lomu cilvēka dzīvē un veicināt mērķtiecīgu karjeras izvēli.  

Trikātas pamatskolas KARJERAS IZGLĪTĪBAS PROGRAMMA un Karjeras attīstības atbalsta plāns 2022./2023. mācību gadam.

 


 

2019./2020. mācību gads

Karjera att macis

Karjera

Karjeras konsultacijas

Karjeras nodarbibas

KARJERAS NEDĒĻA TRIKĀTAS PAMATSKOLĀ

No 14. līdz 18. oktobrim Trikātas pamatskolā tika organizētas “Karjeras nedēļas” aktivitātes.

Karjeras nedēļas mērķis ir palīdzēt skolēniem izzināt savas karjeras iespējas, veicināt uzņēmību un motivāciju mācīties, izvēlēties nākotnes nodarbošanos un izglītības ceļu atbilstoši savām spējām un interesēm. Kā arī parādīt jauniešiem, kā tas, ko viņi mācās šobrīd, kādas intereses izkopj, kādus lēmumus pieņem, ietekmē viņu nākotnes konkurētspēju darba tirgū.

Pirmklasnieki kopā ar audzinātāju apmeklēja Trikātas pagasta bibliotēku, kur viņi iepazinās ar ļoti dažādo grāmatu klāstu, apskatīja bibliotēkas lielāko un mazāko grāmatu. Bibliotekāre bija sagatavojusi dažādus jautājumus, uz kuriem atbildot varēja saņemt nelielu saldumu. Skolēniem bija iespēja spēlēt bibliotēkā piedāvātās galda spēles. Pirmklasnieki uzzināja par bibliotekāra profesijas iegūšanas iespējām un nepieciešamību mūsdienu sabiedrībā.

Otrās un trešās klases skolēni devās iepazīt Trikātas pagasta šuvējas Dzintras Štrāles darba vidi un pienākumus. Šuvēja viņus iepazīstināja ar darba instrumentiem, dažādām šujmašīnām un audumiem. Skolēniem pašiem bija iespēja šūt ar šujmašīnu un katrs mājās aiznesa sedziņu ar izšuvumu – ar sava vārda burtu vai kādu dzīvnieciņu. Skolēniem ļoti patika pie šuvējas, viņi vēl vēlējās palikt un darboties. Šuvēja aicināja skolēnus piebiedroties kādā meistarklasē.

Ceturtās klases skolēniem kopā ar audzinātāju mācību ekskursijas laikā bija iespēja iepazīties ar Trikātas pagasta aušanas darbnīcas piedāvātajām iespējām. Tās vadītāja Marija Melngārša skolēniem izrādīja stelles, to daudzveidību, pievēršot uzmanību steļļu sastāvdaļām – nītīm, paminām, velku kokam u.c. Interesants šķita diegu tinamais (velku) rullis. Marija uzsvēra, ka diegi stellēs jāiesien precīzi, lai aužot raksts veidotos vienmērīgs un precīzs. Skolēni uzzināja, ka darbnīcā sastopamas dažāda platuma stelles: uz šaurākām auž prievītes, šalles, grīdas celiņus, uz platākajām – segas, tautas tērpa brunču audumu u.c. Skolēni varēja aplūkot dažādus diegus, dzijas, arī lupatu kamoliņus no kā tiek darināti grīdas paklājiņi. Marija uzaicināja skolēnus paciemoties darbnīcā citā reizē, lai varētu redzēt darba gaitu aužot, jo lielajās stellēs tikko bija noņemts gatavais audums. Marija Melngārša atzinīgi novērtēja un uzslavēja vietējos meistarus, kuri palīdz izgatavot vai atjaunot koka detaļas, kā arī izgatavo soliņus sēdēšanai pie stellēm.

Piektie un sestie kopā devās iepazīt Trikātas kultūras nama vadītājas ikdienas darba pienākumus. Kultūras nama vadītāja Sarmīte Kanašniece ļāva skolēniem ielūkoties ikvienā telpā. Skolēniem bija pārsteigums par īpašajām durtiņām ar lodziņu. Viņi uzzināja, ka pa šo lodziņu kādreiz kolhoza laikos izmaksāja kolhoza darbiniekiem algu. Ando Krūze parādīja, kā veic gaismošanas darbu, izgaismojot kultūras nama skatuvi. Skolēni uzzināja, ka kultūras namā ir stelles, un ielūkojās telpā, kur atpūšas viesmākslinieki.

Pasākuma dalībnieki pavadīja aizraujošu mācību stundu ārpus skolas, iegūstot noderīgas atziņas par vietējo iestāžu un uzņēmumu darbību, kā arī iespējām nākotnes karjeru saistīt ar Beverīnas novadu vai Trikātas pagastu.

7.-9. klases skolēniem “Pieredzes stundas” skolā vadīja Beverīnas novada darbinieki un uzņēmēji. Septītās klases skolēni skolā tikās ar Trikātas pagasta “top” veikala vadītāju Dzirkstīti Fūrmani. Viņa pastāstīja par pārtikas produktu ceļu no ražotāja līdz veikala plauktiem.  Skolēni no etiķetes mēģināja nolasīt produkta izcelsmes valsti, iepazinās ar veikala čeka saturu. Dzirkstīte Fūrmane iepazīstināja ar veikala vadītājas un pārdevējas ikdienas darba pienākumiem, izceļot īpašas grūtības ar ko nākas saskarties pārdevējai – bieži ar pircēju neapmierinātību par preces kvalitāti. Veikala vadītāja uzsvēra, ka par to atbild preces ražotājs vai piegādātājs. Skolēni uzzināja, ka preču sortimentu veikalam pasūta vadītāja, kā arī tas ir atkarīgs no pircēju pieprasījuma. Tikšanās noslēgumā skolēni varēja cienāties ar nelieliem našķiem.

Astotās klases jaunieši tikās ar Beverīnas novada projektu speciālisti Lindu Krūmiņu. Linda pastāstīja par projektu rakstīšanu, pieejamajām programmām, par atbalsta veidiem, veicamajiem darbiem veiksmīga projekta realizēšanā. Linda Krūmiņa uzsvēra, ka ir pareizi, ja projekts sākas ar ideju kā to īstenot. Skolēni noskaidroja kādas mēdz būt idejas – aizraujošas, labas, sliktas, derīgas utt. 8. klases skolēniem radās ideja skolā uzstādīt konfekšu automātu. Paši atzina, ka šī ideja nebūs laba. Jauniešiem radās otra ideja – uzstādīt skolā ūdens lietošanas iekārtu, no kura būtu iespējams ņemt ūdeni dzeršanai, jo jaunieši nevēlas lietot krāna ūdeni. Izsakot savas idejas, skolēni apzinājās vajadzību; pārrunājot projekta realizēšanas iespējas, uzzināja visus projekta “plusus” (ir brīvi pieejams, lietošanai gatavs ūdens) un “mīnusus” (no kā dzers ūdeni, nepieciešami papildus līdzekļi ūdens atjaunošanai u.c.). Projektu speciāliste ieteica jauniešiem savas idejas pārrunāt ar skolas vadību, iespējams, ka kādu no tām varēs arī realizēt.

Devītās klases meitenēm un zēniem notika neierastas mājturības stundas. Meitenēm to vadīja Beverīnas novada sabiedrisko attiecību speciāliste Marija Melngārša stāstīdama un demonstrēdama savu vaļasprieku – tautastērpu un vainagu darināšanu. Viņai šī interese radās skolas laikā, mācoties Kauguru pamatskolā un Valmieras Valsts ģimnāzijā, kur apguva un pilnveidoja izšūšanas, aušanas un citas ar tautastērpa darināšanu nepieciešamās prasmes. Marija dejo arī tautiskās dejas, tāpēc viņai ir tuvs latviešu tautas tērps.

Savukārt, zēni devās izzinošā ekskursijā pie kalēja Kriša Dubrovska, kur iepazinās ar metāla galvenajām īpašībām – cietību un stiprību. Kalējs rādīja dažādas nažu sagataves, kurās varēja redzēt krāsainas kārtas. Zēni uzzināja, ka metālam, no kā gatavo nažus ir 500 kārtas un tas ir ļoti izturīgs. Kalējs demonstrēja arī nažu asināšanu.
Karjeras nedēļas aktivitātes Trikātas pamatskolā bija daudzpusīgas un izzinošas. Paldies visiem par atbalstu Karjeras nedēļas norisē – iestāžu darbiniekiem un vadītājiem, privātajiem uzņēmējiem, klašu audzinātājiem.

Trikātas pamatskolas direktores vietniece Inga Boškina

Karjeras nedela afisa

Afisa Kinologs1

 Karjeras nedēļa – ikgadēja tradīcija, kas turpinās arī TRIKĀTAS PAMATSKOLĀ

Karjeras nedelaKarjeras nedēļu jau septīto gadu organizē Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) un to finansē ESF projekts “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”. Šogad Karjeras nedēļa notiek no 14. līdz 18. oktobrim

Karjeras nedēļa ir ikgadējs pasākumu cikls, kura laikā jauniešiem ir iespēja iepazīt un plānot savu nākotnes nodarbošanos, tikties ar dažādu profesiju pārstāvjiem, apmeklēt uzņēmumus un karjeras konsultācijas. Pasākumi aktualizē savlaicīgas un apzinātas tālākās izglītības un karjeras izvēles nozīmi veiksmīgas personiskās dzīves veidošanā. Jaunieši var piedalīties dažādās diskusijās, radošajās darbnīcās, konkursos un citos izglītojošos pasākumos.  Šīgada Karjeras nedēļas tēma nākotnes profesijas, kas aicina skolēnus, viņu vecākus, pedagogus iepazīt nākotnes profesijas un prasmes.

Tās laikā jauniešiem ir iespēja:

  • iepazīt un plānot savu nākotnes nodarbošanos,
  • tikties ar dažādu profesiju pārstāvjiem,
  • apmeklēt uzņēmumus un karjeras konsultācijas.

Izaicinājumi:

  • palīdzēt jauniešiem izzināt savas karjeras iespējas, veicināt uzņēmību un motivāciju mācīties un izvēlēties nākotnes nodarbošanos un izglītības ceļu atbilstoši savām spējām, interesēm un iespējām;
  • parādīt jauniešiem, kā tas, ko viņi mācās šobrīd, kādas intereses izkopj, kādus lēmumus pieņem un kādas izvēles izdara, ietekmē viņu nākotnes konkurētspēju darba tirgū;
  • parādīt sabiedrībai kvalitatīvas karjeras izglītības un karjeras atbalsta iespējas Latvijas izglītības sistēmā, integrējot tās mācību saturā un ārpusskolu aktivitātēs Karjeras nedēļā;
  • stiprināt un attīstīt Latvijas skolu sadarbību ar darba devējiem, plānojot un piedāvājot interaktīvas iespējas iepazīt darba tirgu.

Sekmīgu un aizraujošu visiem Karjeras nedēļu!

 


 

2018./2019. mācību gads

Karjera Rauna

Afisa Motosportists

Krasaina profesiju pasaule

Afisa karjera

enu diena laika linija 2019

https://enudiena.lv/informacija/enotaji/

Datums Aktivitāte Klase
3. oktobris Valmieras teātra apmeklējums 8., 9. klase
10. oktobris Valmieras teātra apmeklējums 5.-7. klase
16. oktobris Ekskursija uz VOC 2.-4. klase
12. oktobris

Tikšanās ar Beverīnas novada pašvaldības projektu vadības

speciālisti Lindu Krūmiņu "Karjeras iespējas beverīnas novadā"

7.-9. klase

Karjeras izglītības pasākumi

SKOLAS PASĀKUMI:

  • Tikšanās ar dažādu izglītības iestāžu pārstāvjiem par mācību turpināšanu kādā no tām
  • Tikšanās ar skolas absolventiem par viņu profesijas izvēli
  • Interešu izglītības programmas realizēšana
  • 9. klašu skolēnu izpēte un informēšana

KLASES PASĀKUMI:

  • Tematiskās klases stundas „Karjeras izvēle”
  • Klases ekskursijas uz iestādēm un uzņēmumiem
  • Audzēkņu portfolio veidošana

ĀRPUSSKOLAS PASĀKUMI:

  • „Ēnu dienas”,
  • Izglītības iestāžu atvērto durvju un informācijas dienas.

Trikātas pamatskolas absolventu tālākizglītība


 

NODERĪGI RESURSI

Mācību metodiskais līdzeklis "Karjeras kompass” 

Karjeras vadības prasmes mācību priekšmetu standartos 

Karjeras veidošana

Ar ko sākt? Atbalsts tavai karjerai 

Kā izvēlēties piemērotāko izglītības iestādi 

Kā iepazīt profesijas 

Infografikas karjeras plānošanai

VECĀKIEM

Mans bērns izvēlas karjeru

Karjeras konsultācijas

FILMIŅAS PAR KARJERAS IZVĒLI 

"Zaļais pipars" 2 (24:16) (RTU)

"Zaļais pipars" 3 (18:26) (RTU)

INTERNETA ADRESES 

http://www.niid.lv/tests/testi_sakums.htm karjeras testi

http://www.nva.gov.lv/karjera/index.php?cid=297&mid=52 interešu izpēte

http://www.profesijupasaule.lv/ profesiju daudzveidība

http://www.europass.lv/curriculum-vitae/motivacijas-vestule CV un motivācijas vēstule 

https://www.prakse.lv/ profesijas apraksts apvienots ar virtuālo informāciju  

http://www.profesijulaikotajs.lv/ tests, spēle 

http://www.niid.lv/node/9 Izglītības sistēma Latvijā  

SPĒLE

Es un mana karjera


Pašvaldība aicina skolēnus pieteikties darbam vasarā!

Beverīnas novada pašvaldība aicina skolēnus vecumā no 13 līdz 20 gadiem, kuru deklarētā dzīvesvieta ir Beverīnas novada teritorijā, pieteikties nodarbinātībai vasaras brīvlaikā pašvaldības iestādēs 2018. gada vasarā. Piedāvājam vakances uzkopšanas un palīgdarbos, rēķinveža palīga vakanci, pirmsskolas skolotāja palīga, virtuves darbinieka un bibliotēkas reģistrētāja vakances. 

Sīkāka informācija http://www.beverinasnovads.lv/index.php/8-pasvaldiba/1984-pasvaldiba-aicina-skolenus-pieteikties-darbam-vasara


 

 PASĀKUMI UN AKTIVITĀTES 2017./2018. mācību gadā

Afisa karjera 24


 

TIKŠANĀS AR PAVĀRU MĀRTIŅU SIRMO

Martins Sirmais

16. aprīlī Trikātas pamatskolā viesojās Latvijā pazīstamais pavārs, TV raidījumu “Sirmā ēdienkaratē” un “Sirmais. Kulta ēdieni” vadītājs Mārtiņš Sirmais. Šobrīd Mārtiņš Sirmais ir viens no Latvijas labākā restorāna “3 pavāri” īpašniekiem.

Mārtiņš Sirmais ir teicams pavārs. Pēc stāstītā šķiet viņš spēj gatavot jebkur un jebko. Mārtiņš vairākkārt uzsvēra, ka ēdiena gatavošana viņam ir kā izziņas process.

Mārtiņš atklāja, ka viņam garšo viss, kas ir garšīgs. Nekad neatsakās no ēdiena, kuru vēl nav pagaršojis, jo viņam patīk jaunatklāšana un jaunas garšas. Mārtiņš kolekcionē garšas.

Populārais pavārs sev raksturīgajā manierē stāstīja par ceļu līdz saviem restorāniem un atziņām, kas gūtas, strādājot virtuvē un, gatavojot sižetus TV raidījumiem par kulta ēdieniem un citu valstu virtuves noslēpumiem.

Mārtiņš Sirmais uzskata – lai pavāra profesijā iekarotu augstākās virsotnes, mērķa sasniegšanā jābūt gatavam ieguldīt 99% darbu. “Pārējais var būt jebkas cits.” Virtuvē viņš vadās pēc klasiskā principa – ja ēdiens garšos pašam, tad to novērtēs arī klienti. Tāpēc gan viņam pašam, gan citiem visu laiku nepieciešams mācīties un attīstīties. Darbu vajag darīt pēc labākās sirdsapziņas, bet, jāievēro, lai “nesakāpj galvā”. Svarīgi, lai nekļūtu iedomīgs.

Skolēni vēlējās noskaidrot, kādus eksotiskus ēdienus pavārs ir ēdis. Pārsteidza, ka tās ir bijušas mērkaķa smadzenes. Viņš esot ēdis arī zīdtārpiņus un vardes, kā arī krokodila, ziloņa, zebras gaļu un daudz ko citu, ko mūsu skolēni nespēj iedomāties ēdam. Skolēni jautāja, kurš gatavo ēst viņa mājās. Uz to Mārtiņš atbildēja: “Mājās mēs labāk gatavojam abi kopā, jo arī sieva labi gatavo.”

Noslēgumā skolēni veltīja aplausus izcilajam pavāram Mārtiņam par atraktīvo stāstījumu. Vēl autogrāfi un kopīga fotografēšanās.

 TIKŠANĀS AR BOBSLEJISTU OSKARU MELBĀRDI

27. martā Trikātas pamatskolā viesojās Phjončanas ziemas olimpisko spēļu sudraba medaļas ieguvējs, bobslejists Oskars Melbārdis. Viņš ir arī pasaules čempions!6 kl Melbardis

Viņš pastāstīja par sevi un sportista gaitām un atbildēja uz jauniešu jautājumiem. Visvairāk skolēnus interesēja, kāds ir bijis Oskara ceļš līdz olimpiskajai izlasei – kad sācis sportot, kā izdomājis startēt bobslejā, kādas ir sajūtas un domas, braucot pa trasi. 

Oskars Melbārdis savas sportista gaitas sācis skolas laikā – J. Endzelīna Kauguru pamatskolā, vēlāk mācījies Murjāņu sporta ģimnāzijā un nopietni nodarbojies ar vieglatlētiku. Ar bobsleju sācis nodarboties apmēram 18 gadu vecumā. Tas esot bīstams sporta veids, tāpēc jaunākus jauniešus neņem. Oskara ceļš bobsleja pasaulē sācies sākumā kā stūmējam, bet vēlāk kā pilotam.

Skolēni vēlējās arī noskaidrot, kādas attiecības sportistam ir ar konkurentiem, uz ko Oskars atbildēja, ka ir ļoti dažādi sportisti, taču pārsvarā visi ir draudzīgi. Oskars atzina, ka ir sadraudzējies ar Vācijas bobslejistu un ir iespēja, ka viens pie otra ciemosies.

Uz jautājumu – cik stundas dienā viņš trenējas, Oskars atbildēja, ka treniņi aizņem dienas lielāko daļu. Ir dienas, kad treniņš notiek vienu reizi, bet citreiz – divas reizes dienā. Tad vēl treniņnometnes divu nedēļu garumā. Bobslejs ir viņa darbs.

Jautājumi bija daudz un 40 minūtes pagāja nemanot. Sportists ļāva ikvienam skolēnam paturēt rokās iegūto olimpisko bronzas medaļu. Sajutām, ka tā ir ļoti smaga un uzzinājām, ka medaļa sver aptuveni ½ kilogramu.

Tikšanās noslēgumā sportists sniedza autogrāfus un labprāt fotografējās kopā ar skolēniem. 

 


 

TIKŠANĀS AR CĒSU TEHNOLOĢIJAS UN DIZAINA VIDUSSKOLAS AUDZĒKŅIEM

6. martā Trikātas pamatskolā viesojās Cēsu Tehnoloģiju un Dizaina vidusskolas pieci atraktīvi audzēkņi. Vidusskola piedāvā apgūt šādas profesijas: namdaris, elektrotehniķis, mēbeļu galdnieks, apģērbu dizaina speciālists, mēbeļu dizaina speciālists, restauratora asistents.

7. – 9. klases skolēni virtuāli tika iepazīstināti ar skolu, tās tradīcijām, kā arī ar dzīvi kopmītnēs. Cēsu Tehnoloģiju un Dizaina vidusskolas audzēkņi ar degsmi pastāstīja par savu izvēlēto arodu, tā plusiem un mīnusiem, plašajām iespējām mācību laikā – dalību dažādos konkursos, starptautiskos projektos, par prakses vietām un gūto darba pieredzi dažādos uzņēmumos.

Skolēniem bija iespēja piedalīties divās nelielās nodarbībās. Vienā vajadzēja izgatavot krēslu no piedāvātajiem materiāliem, otrajā bija jāsaslēdz ķēde, lai iedegtos spuldzītes. Vecāko klašu skolēni ar lielu interesi iesaistījās sarunās, droši uzdeva sev interesējošus jautājumus.

 


 Cesu vsk

6. martā 7. - 9. klases skolēniem tikšanās ar Cēsu Tehnoloģiju un Dizaina vidusskolas pārstāvjiem

 


Ielugums

Enu diena

Karjeras izglītības akcija Ēnu diena šogad notiks 14. februārī. Ēnu diena Latvijas skolu jauniešiem dod iespēju pavadīt laiku kopā ar interesējošas profesijas pārstāvi un praksē iepazīt savas nākotnes nodarbes visdažādākos aspektus.

Darbiniekiem Ēnu diena ir lieliska iespēja iedvesmot savus nākamos kolēģus mērķtiecīgai karjerai, kā arī iespēja paskatīties uz savu profesiju un tās ikdienu no malas. No 16. līdz 21. janvārim mājas lapā http://enudiena.lv/jaunumi/enu-dienas-2018-norise skolēni var reģistrēties akcijai. 

Atbalsta materiāli “Ēnu dienai” (Profesijas apraksta izveides anketa –  > Strukturēta profesionāļa intervija > Dienas atspoguļojums skolēna lapā > Ēnu dienas apliecinājums >)

 

IZZIŅAS, RADOŠO TEHNOLOĢIJU UN DARBA PASAULES IEPAZĪŠANAS DIENA

30. janvārī skolā viesosies centra “Mazā Brīnumzeme” saimnieki Edmunds Sprūdžs un Kristīne Sprūdža, lai vadītu 1.-4. klases skolēniem nodarbības.

"Mazās Brīnumzemes izbraukuma piedzīvojumā piedāvājam izglītojošas nodarbības un tehnoloģiju darbnīcas ar mērķi dot iespēju iepazīt “darba pasauli”, izzināt dažādas profesijas un prasmes, kā arī inženierzinātņu, mākslas jomas un starpnozaru radošuma šodienas un nākotnes iespējas. Profesiju izvēle bieži vien bērniem un jauniešiem sagādā problēmas, jo pietrūkst tīri praktisku iespēju iepazīties ar šo profesiju darba rezultātu un pašiem padarboties.

Iepazīstināsim dalībniekus ar profesijām un prasmēm, bez kurām nebūtu iespējams izveidot Mazās Brīnumzemes maketu - pie tā tapšanas ir strādājis mehatroniķis, elektroniķis, mākslinieks, programmētājs, metinātājs, galdnieks, elektriķis un arhitekts. Tāpat, centra ikdienas darbu nodrošina gan gidi, kas pārzina dažādas svešvalodas, gan menedžeris, mārketinga speciālists un grāmatvedis. Piedāvātajā 2h piedzīvojumā kopīgi iepazīsim un uzzināsim vairāk par šīm profesijām un to, ko šie speciālisti savā ikdienā dara.

Ar modeļu izveidi, programmēšanu un mehatroniku saistītas nodarbes katru gadu kļūst aizvien populārākas visā pasaulē. Tās attīsta telpisko domāšanu, veicina radošu un izzinošu apmācību procesu, vienlaicīgi mudinot apgūt elektronikas un mehānikas prasmes. Izzinošā piedzīvojuma laikā skolēni uzzinās, kā tiek veidota un darbojas aizraujošā modelisma pasaule. Iepazīs tehnoloģijas, kas spēj darbināt miniatūrus vilcienus, auto un fabrikas, kā arī paši apgūs telpisku maketu izveides pamatzināšanas un iemaņas. Katrs skolēns darbnīcā izveidos savu mazās pasaules gabaliņu, bet noslēgumā tos visus savienosim kopā. Dodoties mājup, izveidotos maketus dosim līdzi – nākotnes profesionāļu sapņu, prasmju un zināšanu turpmākai iedvesmai. Augam un kļūstam gudrāki kopā!" 

Katrai grupai būs 2 nodarbības, nodarbības ilgums 60 minūtes.  

1. nodarbība par profesijām notiks matemātikas kabinetā,

2. nodarbība – maketu būves darbnīca – notiks latviešu valodas kabinetā.

Pētām, izmēģinām un eksperimentējam

17. novembrī skolēni aktīvi iesaistījās Lielās zinātkāres stacijās, kuras vadīja Zinātkāres centrs ZINOO darbinieki.

Zinātkāre ir ceļš uz zināšanām, bet tās izskaidro brīnumus. Lego Mindstrom robotu nodarbībās ikviens varēja uzbūvēt robotu, kā arī pārliecināties un saprast, ka radīt modernu zinātniski–fantastisku tehnoloģiju kā robots ir tik vienkārši. Gaisa raķešu nodarbībā visi guva priekšstatu par raķešu darbības principiem, to vēsturi un nākotni. Skolēni uzmeistaroja paši savu raķeti, ar kuru varēja sacensties lidojumā un precizitātē. Viņi rimās tikai tad, kad paša būvētā raķete bija palaista uz skolas jumta.

Skolēni piedalījās arī erudīcijas uzdevumu konkursā – skolas gaiteņos izvietotajos interaktīvajos plakātos bija aprakstīti dažādi sasniegumi dabaszinātnēs. Iepazīstoties ar doto informāciju, bija jāatbild uzZINOO2 sagatavotiem jautājumiem un jāatrisina uzdevumi.

Dienas noslēgumā ZINOO centra darbinieki Trikātas pamatskolas un Brenguļu sākumskolas skolēniem un skolotājiem rādīja eksperimentu parādi un demonstrējumus, kurus skolēni varēja gan vērot, gan arī paši aktīvi piedalīties, pētot ūdens, gaisa un uguns īpašības.

Skolēnu atziņas:

“Uzzinājām, cik dīvains ir  sausais ledus, pārliecinājāmies, kā gaisa spiediens neļauj ūdenim iztecēt no glāzes, cik skaists ir koši zaļais vulkāns. Bijām sajūsmā par slāpekļa veidotajiem kuplajiem dūmiem.”

“Eksperimentu vadītājs jokoja, ka cilvēkam var būt tik stiprs klepus, ka mežā ieejot un klepojot, vārnas krīt zemē no koka. To ar eksperimenta palīdzību arī pierādīja.”

“Mēģinājām traukā sakratīt kopā eļļu ar ūdeni, lai tā veidotos kā viendabīga masa, tomēr šīs vielas atgrūdās.”

“Vērojām, kā ūdens un spirta maisījumā samērcētu 5 eiro naudas zīmi aizdedzina, bet tā tomēr nesadeg. Eksperimentu vadītājs mums tomēr ieteica mājās šo nemēģināt, jo, lai eksperiments izdotos, jāzina pareizās vielu proporcijas.”

“Mums ļoti patika šī neparastā nodarbība. Kad iesim mājās, dažus brīnumus varēsim nodemonstrēt savām ģimenēm, bet ļoti daudz mums vēl jāmācās.”

“Varējām pārliecināties par zināmu vielu neparastām īpašībām un vērot eksperimentus ar aukstām gāzēm, tādējādi gūstot priekšstatu par ķīmijas un fizikas nozari.”

Pasākuma ietvaros visiem dalībniekiem tika nodrošināta iespēja mobilajā Planetārijā vērot 3D filmas par astronomiju, fiziku, ģeogrāfiju un citām ar dabas izpēti un zinātni saistītām tēmām. Netradicionālā mācību diena izvērtās zinātkāra, atraktīva un izzinoša. 

ZINOO1  ZINOO3

 

BITES, MEDUS UN BROKASTIS

17. novembrī paši mazākie skolas skolēni – pirmsskolas grupas bērni sagaidīja ciemiņu – bitenieku Armandu Gumbri no Kauguru pagasta. Protams, ka vislielāko sajūsmu izraisīja tas, ka brokastīs varēs baudīt saldo medutiņu.

Latvijas Biškopju biedrība bija tā, kas aicināja iesaistīties Eiropas mēroga akcijā “Eiropas medus brokastis” (Europen Honey Breakfast). Akcijas ietvaros bija paredzēta medus degustācija un stāsts par bišu nozīmi dabā, jo tām ir liela nozīme augu apputeksnēšanā un bioloģiskās daudzveidības saglabāšanā.

Bitenieks pie bērniem ieradās ar saviem darba piederumiem – dūmekli un masku. Bērni uzzināja šo lietu nozīmi un pielietojumu darbā ar bitēm, jo, iespējams kādam no klātesošajiem ir nācies iepazīt bites aso dzelonīti. Pēc tam katrs varēja, izmantojot savus veiklos pirkstiņus, pagatavot smaržīgas vaska plākšņu sveces. Tās pasmaržojot un paturot rokās, prātā atausa ziedoša pļava karstā vasaras dienā. Arī atziņa par to, cik gan laika un spēka, veicot pārlidojumus no zieda uz ziedu, tādam mazam kukainim jāpatērē. Bites meklē un atrod ne vien medu, bet arī ziedputekšņus. Un kur tad vēl darbs stropā, lai uzturētu to tīru, savietotu medu, izaudzinātu jaunu bišu paaudzi! Ne velti latviešiem ir sakāmvārds "čakla kā bitīte’". To visu mums pastāstīja bitenieks Armands Gumbris.

Bitenieks parādīja kā tiek gatavotas īsta vaska dekoratīvās sveces. To gatavošanai izmanto silikona formas.

Visbeidzot sekoja pats gaidītākais brīdis – medus baudīšana. Bitenieks bija atvedis divējādu medu veidus. Viens bija gaišs pavasara medus, bet otrs tumšāks ar nelielu griķu garšu un smaržu.

Atvadoties, viens no bērniem teica: "Uzredzēšanos, bišu kungs!" Tas visdrīzāk domāts kā apzīmējums cilvēkam, kurš par bitēm zina visu. Paldies par īpašo gaisotni un spēju iepazīt bitenieka profesiju un medus ceļu līdz mūsu galdam! 

 

Iepazīsti uzņēmējdarbību laukos

14. novembrī Trikātas pamatskolā notika Latvijas lauku konsultācijas centra (LLKC) Valmieras nodaļas rīkota informatīva nodarbība, kuru vadīja uzņēmējdarbības konsultante Inga Ozoliņa.6. – 9. klašu skolēni nodarbībā iepazinās ar tā darbību, pakalpojumiem, konkursa “Laukiem būt!” norisi. Viņi arī uzzināja par dažādām iespējām un uzņēmējdarbību laukos, izglītības un karjeras iespējām, kas arī bija šīs tikšanās mērķis. Klausoties stāstīto, skolēniem bija jāatbild uz dažādiem jautājumiem par dzirdēto. Iepriecināja, ka mūsu skolēni ir zinoši par lauksaimniecisko darbību Beverīnas novadā. Par pareizām un ātrām atbildēm attapīgākie skolēni saņēma balviņas.

Savukārt 16. novembrī skolēniem un viņu audzinātājiem bija iespēja savām acīm redzēt, ar kādu lauksaimniecības veidu nodarbojas Burtnieku un Limbažu novadu saimniecības.

Rencēnu pagastā apmeklējām SIA “Svennes”, kur Ieva un Jurģis Sīmansoni pastāstīja par iespējām strādāt un dzīvot laukos. Ieva nodarbojas ar sveču liešanu. Tās ir īpašas, jo izskatās kā skaisti laukakmeņi ar latviskām zīmēm. Sveces tiek pārdotas tirdziņos, kā arī izlietas pēc dažādiem pasūtījumiem. Skolēniem bija iespēja izliet katram savu sveci akmens formā ar latvisku zīmi vai laimes kalēju. Saimnieks Jurģis pēc profesijas ir kalējs, kurš apguvis arī metāla dizaina specialitāti. Viņš pastāstīja par zināšanām un prasmēm, kuras nepieciešamas viņa arodā.

Tālāk devāmies uz Matīšiem. Uzņēmums SIA “Cietais rieksts” nodarbojas ar ogu pārstrādi. Ogas tiek saldētas, kā arī pārstrādātas sukādēs, sulā un tējās. Lielākā daļa ogu tiek salasītas no savām platībām, bet daļu iepērk no iedzīvotājiem. Pieņem arī gailenes un bekas. Uzņēmumā strādā tikai četri patstāvīgie strādnieki, kuri visu produkciju pārstrādā ar rokām. Tā tiek realizēta tikai Latvijas tirgū. Skolēniem tika pastāstīts gan par uzņēmuma vēsturi, kā arī bija iespēja apskatīt ražotni un nodegustēt upeņu un smiltsērkšķu sulu un kaltētas avenes.

Ceļš veda tālāk uz Limbažiem. Maizes ceptuve “Lielezers” ir ģimenes uzņēmums. Skolēniem ceptuves pārvaldnieka Valtera Kanopa pavadībā bija iespēja apskatīt maizes tapšanas procesu un ražotni. Maiznīcas “Lielezers“ lepnums ir īsta rudzu maize. Tā ir veselīga, jo tiešā veidā netiek izmantots raugs. Klaipiņus dala un veido tikai ar rokām, pēc tam liek uz lizes un šauj krāsnī.Vispieprasītākā ir plaucētā rupjmaize “Alberta maize”. “Lielezers” cep arī saldskābmaizi, baltmaizi un dažādas smalkmaizītes, bet novembrī un decembrī cep arī piparkūkas, kas ir īpašas ar to, ka klāt liek arī rudzu miltus. Skolēni varēja nodegustēt tikko izceptu saldskābmaizi un piparkūkas. Ekskursijas vadītājs, jauns puisis, uzdeva dažādus jautājumus par ražošanas procesu un kopā noskaidrojām, ka maizes tapšanas dārgākā izejviela ir laiks. Pēc ekskursijas bija iespēja ceptuves veikaliņā iegādāties daudzveidīgo “Lielezera” produkciju.

Kā ceturto apmeklējām briežu dārzu “Jaunozoli” Umurgas pagastā, kur saimnieko Latvijas televīzijas šova “Īstās latvju saimnieces” uzvarētāja Sarmīte Brūvere. Mūs laipni sagaidīja suns un divi drosmīgi poniji. Saimniece interesanti un atraktīvi pastāstīja par saimniecību, staltbriežu vecumu un uzvedību. Briežu dārza platība ir 175 ha, kuri sadalīti 15 “istabās”, kuras apdzīvo aptuveni 800 staltbrieži. Skolēniem bija jāatbild uz dažādiem āķīgiem jautājumiem, jāpilda uzdevumi, kā arī bija iespēja pabarot staltbriežus un ponijus ar burkāniem. Katrs tika pie saimnieces cepta smeķīga pīrāga un pašu audzētas tējas paciņas, uz kuras uzrakstīts dzejolis. Saimniece teica, ja ir grūti, tad, paturot kreiso roku uz dzejoļa, oma uzlabošoties. Apdāvināti un jautrā noskaņā devāmies mājup.

Brauciens skolēniem bija emociju, jaunu zināšanu un iespaidu pilns pasākums.

Tas norisinājās Valsts Lauku tīkla aktivitātes „Lauksaimniecības un mežsaimniecības nozares popularizēšana vispārizglītojošajās skolās” ietvaros.

Lai Latvija būtu spēcīga ir vajadzīgi radoši, izglītoti, neatlaidīgi cilvēki un stipras ģimenes, kuras ir gatavas riskēt un uzņemties atbildību. Skolēniem bija iespēja ieskatīties lauku uzņēmēja ikdienā un gūt priekštatu par izaicinājumiem un iespējām uzņēmējdarbībā.

Paldies tās organizētājai Trikātas pamatskolas absolventei Ingai Ozoliņai un šoferītim Raitim Bitmanim.

 

Mobilā demonstrāciju laboratorija piestāj

Beverīnas novadā

TehnoBussTehnoBuss ir mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācijas (MASOC) īstenots projekts, ar mērķi atraktīvā veidā veicināt jauniešu interesi par inženierzinātnēm, īpaši par mašīnbūves un metālapstrādes specialitātēm. Tajā saprotamā un praktiskā veidā var iepazīties ar inženierzinātņu pielietojumu mūsdienu tehnoloģijās un ražošanas procesos.

14. novembrī nodarbības TehnoBusā, kurš piestāja pie J. Endzelīna Kauguru pamatskolas apmeklēja arī Trikātas pamatskolas 5. – 9. klašu skolēni, kuri varēja iepazīt un izmēģināt autobusa iekšienē izvietotās mūsdienīgu uzņēmumu iekārtas, gūstot reālāku priekšstatu par inženierzinātnēm, it īpaši mašīnbūves un metālapstrādes specialitātēm.

Mobilās demonstrāciju laboratorijas programma ir daudzveidīga: nodarbības sākās pie automatizācijas mini-rūpnīcas „Festo” mezgla, kas parādīja, kā mūsdienās norit ražošanas process rūpnīcās. Faktiski tā ir mini rūpnīca autobusā. Nākamā vieta – pneimatikas eksperimentu „Festo” stends, tālāk devāmies pie 3D printera, kur uzzinājām par šīm tehnoloģijām un varējām piedalīties 3D figūras veidošanā. Pēc tam iepazināmies ar programmējamiem CNC metāla apstrādes darba galdiem – frēzi un virpu, bet  pie zobratu mehānikas un dinamo stenda vērojām un klausījāmies stāstus par zobratiem. Tur bija pārvietojami zobrati uz magnētiem. Kā pēdējais šajā izziņas ceļā bija metināšanas izmēģinājumu stends, kurā ar metināšanas pusautomātu varējām padarboties un pamēģināt savas spējas metināšanas darbos.

Bija iespēja arī iegūt informāciju par profesijām, vakancēm, darba vietām un atbilstošām mācību iespējām.

Vislielāko interesi skolēnos izraisīja 3D printeris un metināšanas izmēģinājumu stends.

Iespējams, kāds no skolēniem, kurš apmeklēja mācību laboratoriju „Tehnobuss Latvija”, izvēlēsies inženiera profesiju.

https://www.tehnobuss.lv/  


 

SKOLĒNI IEPAZĪSTAS AR TEHNIKU: UGUNSDZĒSĒJU MAŠĪNU UN KOMBAINU

4. septembrī Trikātas pamatskolā notika adaptācijas diena, kad skolēni varēja aplūkot Beverīnas novada ugunsdzēsēju mašīnu un z/s “Rožkalni” lauksaimniecības tehniku. Skolēni labprāt izmēģināja vietu pie tehnikas stūres.

Ugunsdz